Nők az Iszlámban
Elnyomottak, alárendeltek és egyenlőtlenek – a legtöbb embernek ezek a szavak jutnak eszébe, amikor a nők helyzetére gondolnak az iszlámban. Ezek a sztereotípiák összekeverik az iszlám vallást a kulturális szokásokkal, és nem veszik figyelembe, hogy az iszlám már a 7. századtól kezdve a legfejlettebb jogokkal ruházta fel a nőket.
A Próféta (béke és áldás legyen rajta) azt mondta: „Az a legtökéletesebb hívő, akinek a legjobb a természete és a legkedvesebb a feleségéhez.”
Egyenlő jogok
Az iszlám vallásban a nők nem alsóbbrendűek vagy egyenlőtlenek a férfiakkal szemben. Az iszlám megbecsült és tiszteletteljes helyzetet biztosít a nőknek, világosan megfogalmazott jogokkal és kötelezettségekkel. Mohamed próféta (béke legyen vele) egyik hadíszában említi, hogy „a legjobbak közületek azok, akik a legjobban bánnak a feleségükkel.” A Koránban Allah azt mondja: „És a nőknek vannak jogaik a férfiak felett, ahhoz hasonlóan, ahogy a férfiaknak is vannak a nők felett.” (Korán 2:228). Az iszlám tanítása szerint a nők és a férfiak egyenlőek Isten előtt. Az iszlám a nőknek Isten által szankcionált öröklési, vagyoni, szociális és házassági jogokat biztosít, ideértve a házassági ajánlatok elutasítását és a válás kezdeményezését is. Míg az iszlám egyértelműen megállapítja, hogy a férfiak és a nők egyenlőek, ugyanakkor elismeri, hogy nem azonosak, nem egyformák. Isten egyedülálló fiziológiai és pszichológiai tulajdonságokkal rendelkező férfiakat és nőket teremtett. Az iszlámban ezeket a különbségeket az egészséges család és közösség szerkezetének létfontosságú alkotóelemeiként veszik figyelembe, és mindegyik egyén sajátos tehetségével járul hozzá a társadalomhoz.
Oktatás
A 7. században Mohamed próféta (béke legyen vele) kijelentette, hogy a tudás megszerzésére való törekvés kötelező érvényű minden muszlim férfira és nőre. Ez a nyilatkozat nagyon egyértelmű volt, és a muszlimok a történelem során nagyrészt végre is hajtották. A legelső egyetemet, az al-Qarawiyyin egyetemet, amely még mindig működik, egy muszlim nő, Fatima al-Fihri alapította 895-ben.
Az anyák és a lányok magas státusza
Az iszlámban Isten egyértelműen magas státuszt ad az anyáknak, és felemeli helyzetüket a családban. Mohamed próféta (béke legyen vele) az anyák fontosságát hangsúlyozza egyik hadíszában: „A mennyország az anyukád lába alatt fekszik.” A Koránban Isten megemlíti mindazt az áldozatot, amit az anyák hoznak a gyerekeikért, hogy emlékeztesse az embereket arra, hogy szeretettel és tisztelettel bánjanak az anyjukkal. „És megparancsoltuk az embernek, hogy kötelességtudó és kedves legyen a szüleihez. Az édesanyja nehézséggel hordta ki őt, és nehézséggel szülte meg.” (Korán 46:15). Egy másik alkalommal egy férfi többször egymás után megkérdezte Mohamed prófétát (béke legyen vele): „Ki az emberek közül a legméltóbb arra, hogy jól bánjak vele?” Minden alkalommal Mohamed próféta (béke legyen vele) így válaszolt: „Az anyukád.” Amikor a férfi negyedszerre megkérdezte, a próféta így válaszolt: „Az apád.”
Szerénység
Egy olyan környezetben, amely folyamatosan a külső testi kinézetet hangsúlyozza a különféle médiumokon keresztül, a nők folyamatosan egy elérhetetlen szépségideállal néznek szembe. Bár a muszlim nőket szerény öltözetük alapján tévesen tartják elnyomottaknak, igazából ez pont, hogy megszabadítja őket a körülöttük lévő társadalom tárgyiasításától. A szerény kinézet, beleértve a kendőt is, a nő személyiségét és jellemét emeli ki a fizikai alakja helyett, és elősegíti annak mélyebb megbecsülését, hogy ki ő, mint személy. Ebben a tekintetben a muszlim nők azonosulnak Máriával, Jézus (béke legyen vele) anyjával, aki ismert jámborságáról és szerénységéről.
Összegzésképpen, az iszlám kiterjedt hagyománnyal rendelkezik arra nézve, hogy megvédje a nők polgári szabadságjogait, amelyek Isten és a Próféta útmutatásain alapulnak. Az iszlám törvénye számos joggal és védelemmel látja el a nőket, és a társadalomban méltóságteljes szerepet töltenek be. A MUSZLIM NŐ KORONÁJA A SZERÉNYSÉG.